Punkty doświadczenia

PD


W skrócie punkty doświadczenia; przyznawane są postaciom jako nagrody w ramach pisania opowiadań, uczestniczenia w eventach, wykonywania zadań i w innych niewymienionych sytuacjach, w których administracja zdecyduje się je przydzielić. Służą do rozwijania umiejętności postaci grywalnych; autor ma możliwość w dowolny sposób rozdysponować zdobyte punkty doświadczenia między statystykami, a ich rozrzut w przyszłości może mieć wpływ na dalszą historię, starcia z przeciwnikami i rozgrywkę podczas eventów.



JAK ZDOBYĆ PD?


1) Poprzez pisanie opowiadań
<1000 słów - 1PD
>1000 słów - 2PD
analogicznie wraz z każdym tysiącem, np.
4000 słów - 5PD

2) Poprzez branie udział w eventach (suma jest podana w odpowiednich postach związanych z danym wydarzeniem, najczęściej zmienna i przydzielana indywidualnie).

3) Osadnicy dostają miesięcznie 1PD za wykonywanie swojej pracy,

a dyktatorzy (jeśli napisali zadanie) to 2PD,
jeśli napisali je z miesięcznym opóźnieniem - 1PD, 
jeśli nie napisali wcale - odejmuje się 3PD.

4) Jeśli postać ma upomnienia, usunięcie jednego kosztuje 1PD. 



JAK UŻYWAĆ PD?

Do wyznaczania umiejętności postaci. Ich wzrost świadczy o rozwoju postaci. W ten sposób określa się przewagę jednej postaci nad drugą. Punkty doświadczenia decydują o ewentualnej porażce lub wygranej (we wszelkiego rodzaju bójkach, sporach, etc).

NA START KAŻDY DOSTAJE 10PD.

DODATKOWO, rozdzielanie wszystkich PD na umiejętności nie jest obowiązkowe, można (ale nie trzeba) zostawić „luźne” punkty w razie późniejszego inwestowania.

Pod koniec każdego miesiąca następuje zsumowanie zdobytych PD przez daną postać i każdy autor może rozdzielić je pomiędzy umiejętności:

  • Zwinność; także: zręczność, szybkość, refleks - mierzy zwinność poruszania się naszej postaci i to, jak trudno jest w nią trafić.
  • Wytrzymałość; także: odporność - pokazuje jak odporna jest postać na atak oraz jak szybko się męczy.
  • Siła - mierzy jak silna fizycznie jest postać.
  • Percepcja; także: spostrzegawczość - mierzy zdolność znajdowania wszelkich pułapek, etc. oraz zauważania rzeczy pozornie niewidocznych.
  • Opanowanie; także: siła woli - mierzy odporność psychiczną na różne bodźce, m.in.: stres, strach, ból.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz