Stanowiska

Stanowiska obejmowane przez mieszkańców wioski. Każdy osadnik zamieszkujący osady ma obowiązek przyczynić się do ich obrony i prawidłowego funkcjonowania poprzez wybranie jednego stanowiska. Daną pracę będzie musiał wykonywać regularnie, co trzeba uwzględniać w opowiadaniach.

WAŻNE

(2/2) Dyktator - głowa osadników; przywódca, który nadzoruje wioską, wydaje edykty, proponuje zmiany w wiosce i wydaje momentami konieczne rozkazy. Można zwrócić się do niego o pomoc, radę lub proponować zmiany, które dobrze wpłynął na rozwój wioski. Jest odpowiedzialny za wszystkie szkody i ponosi za nie konsekwencje. Wybory na dyktatora odbywają się co miesiąc poprzez ankietę. Dwie pierwsze osoby z największą liczbą głosów zasiadają na tym stanowisku i sprawują rządy aż do następnego głosowania. Dyktatorzy np.: z Sierpnia, nie biorą udziału w głosowaniu na wrzesień.

(2/4) Myśliwy - zajmuje się polowaniem na zwierzynę, w jasnym celu - aby wyżywić wioskę, zdobyć kości, które potem będą wykorzystane na zbudowanie broni albo jako fundament budowli, oraz do szycia odzieży - za pomocą skóry i futra.

(1/6) Strażnik - broni wioski, pilnuje jej granicy i odpraw - nadzoruje gości i nieznajomych przybyłych do wioski. W jego obowiązku jest kontrolowanie każdej osoby, która weszła lub wyszła poza granicę wioski, a następnie wylegitymowanie jej. W razie zamieszek/wojen - walczy w obronie wioski i mieszkańców.

(0/1) Latarnik - zamieszkuje latarnie morską na obrzeżach wyspy. Jego zadaniem jest informowanie osady światłem latarni, gdy na wyspę dostanie się nowy mutant, a także w wypadku niebezpiecznych zjawisk pogodowych. Czasami informuje również o zbliżających się samotnikach, ale tylko wtedy, gdy kręcą się w pobliżu latarni.

MEDYCYNA

(1/3) Uzdrowiciel/ medyk - zajmuje się poszkodowanymi, leczeniem, wszelkimi operacjami, rehabilitacjami. Często wyrusza w misje poza obręb wioski, aby szukać potrzebujących pomocy medycznej.

(0/2) Szaman - produkuje wszelkie zioła i leki, zajmuje się czarną magią i okultyzmem - wzywaniem wszelkich duchów i porozumiewaniem się z duszami, a następnie odsyłaniem ich do zaświatów.

HANDEL

(0/3) Handlarz - sprzedaje wszystko - leki, broń, narkotyki, materiały (oczywiście nielegalnie) - na targowiskach.

(0/2) Transfer - przewozi wszelkie towary (leki, budulec, materiały) w obrębie wioski, jest pośrednikiem (dostarcza rzeczy) między:
szamanami - uzdrowicielami.

 (0/4) Rybak - wypływa na wody Górskiego Potoku, łowi ryby i przywozi je do wioski, obrabia rybie mięso i sprzedaje.

PRZEMYSŁ

(1/2) Kowal - wyrabia wszelką zbroję i broń, oddaje ją następnie w ręce Transferów. Podkuwa konie i zajmuje się przetapianiem surowców.

(2/2) Krawiec - zdobywa materiały od handlarzy lub tworzy je sam, a następnie szyje ubrania. Można znaleźć u niego wszelkie bluzki, bluzy, kurtki, spodnie, sukienki, spódnice, peleryny czy płaszcze.

(1/3) Rolnik - uprawia ziemię, opiekuje się polami i kontroluje przychód z roślin.

(1/4) Budowniczy - stawia nowe budowle w wiosce; wszelkie chaty mieszkalne, przychodnie, kościoły czy sklepy; nadzoruje i poprawia stan murów ochronnych; gdy coś się w wiosce zepsuje, on ma obowiązek to naprawić.

(1/3) Drwal/stolarz - rąbie drewno poza murami wioski i przywozi je; wykorzystuje się je do budowania, robienia mebli, palenia ognisk i palenia w kominku; robi się z nich łuki i inne różne bronie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz